Anne going places - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anneduijvestijn - WaarBenJij.nu Anne going places - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anneduijvestijn - WaarBenJij.nu

Anne going places

Door: Anne Duijvestijn

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ik was van plan dit dagboek een beetje bij te houden, op tijd te schrijven. Maar zoiets zou niet erg karakteristiek van me zijn. Hopelijk is het toch leuk om weer wat van me te lezen.

Er gebeuren wilde dingen hier. Ik ben flink op reis geweest en heb een soep take away gevonden!
Laat ik beginnen met m’n reisjes.
Zo begon ik vorige week met twee dagen in Newcastle, waar ik met Linda (the boss) en Kim van IT een klant van JLL (Jones Lang LaSalle) heb bezocht. We gingen mede voor een systeem dat daar in werking is en waar ik als company assignment voor JLL aan zal gaan werken.
Het was spannend om weer te vliegen en een nachtje te overnachten in een hotel, vooral in combinatie met het bezoek aan de klant waar ik me natuurlijk netjes moest gedragen.
Hoewel de informatie over dat systeem eerlijk gezegd nog niet helemaal duidelijk voor me is, was het goed om de relaties aan te halen en kreeg ik meer inzicht over hoe het er ‘on site’ aan toe gaat. S’avonds gingen we Newcastle in waar ik enthousiast foto’s heb gemaakt, we gezellig hebben gegeten en ik ontzettend heb gegiecheld over m’n luxe hotelkamer.

En toen na een dagje rust weer in het vliegtuig naar Nederland. Op een vroege vrijdag ochtend voor Pasen om een lang weekend bij te komen. Hoewel London een stad is waar veel te beleven is, was ik erg blij dat ik weer even naar huis kon. Het was een verrassing om zoveel vrienden en familie te zien en tijd met ze door te brengen. Ik heb door het bos gewandeld en lekker rustig in de tuin kunnen zitten, een luxe die ik in het drukke London natuurlijk niet heb!

Maar die soep take away waar ik het eerder over had, ik zal het even uitleggen. Vlakbij m’n werk ligt Carnaby Street, een straat waarvan ik steeds meer plekjes en zijstraatjes ontdek. Ik probeer zo vaak mogelijk brood van thuis te eten, maar Carnaby Street heeft de leukste pubjes en take away tentjes! Zo ook de Soup du Jour, een tentje toegewijd aan de verkoop van soep. Je komt er binnen, kiest een soep, eventuele toppings zoals croutons en krijgt het in een vervoerbaar bakje mee. Een geweldig concept dus.
Je denk nu vast dat ik een beetje overenthousiast over soep ben. Maar Soup du Jour is maar een mild voorbeeld van wat London te bieden heeft. Vergeleken met het nuchtere Nederland, biedt London veel gekke, bizar dure en schattige plekjes aan waar een variëteit aan mensen terecht kan. En ik moet de meesten nog ontdekken. Tot nu toe hebben we de toeristische attracties, parkjes, marktjes zoals Portobello en Brick Lane, winkelstraten zoals King’s Road (kijken, kijken, vooral niet kopen), High Street Kensington en natuurlijk die rond Oxford Circus afgestruind. En hoewel m’n (nieuwe) portemonnee een stuk leger is, heb ik nog veel van London niet gezien. Af en toe mis ik thuis, maar London houdt me goed bezig en Ik ben benieuwd wat hier nog meer te doen is.

Hopelijk was deze update leuk voor jullie om te lezen en ik zal er proberen enige regelmaat in te brengen. Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2014

Anne going places

04 Februari 2014

De eerste maand

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 819
Totaal aantal bezoekers 2280

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: